ارائه یافتههای پژوهشی در فصلنامه آموزش فنی و حرفهای ناظر به موضوعات و تحولات آموزش و آموزش فنی و حرفه ای است. هدف فصلنامه آموزش فنی و حرفه ای گسترش دانش و ارائه یافته های پژوهشی با همکاری پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان و معلمان از طریق در دسترس قرار دادن اطلاعات ارزشمند در حوزه ی آموزشهای فنی و حرفهای در سطح ایران و جهان است.
دامنه و محورهای عمده فصلنامه شامل مباحث مرتبط با آموزش، آموزش فنی و حرفهای، مهارت آموزی، یادگیری مبتنی بر فناوری، برنامه ریزی درسی، برنامه ریزی آموزشی، رابطه آموزش و محیط کار، شایستگی و صلاحیت حرفه ای، آموزش معلمان، نوآوری، مدیریت آموزشی، فناوری آموزشی، یادگیری مبتنی بر کار،سنجش و ارزشیابی در آموزش و سایر موارد مرتبط با آموزش فنی و حرفه ای است.
به طور خلاصه اهداف فصلنامه شامل موارد زیر می باشد:
- بررسی وضعیت فنی و حرفه ای و آموزش آن در ایران و جهان
- رفع نیازهای علمی و تحقیقاتی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای
- ایجاد ارتباط میان پژوهشگران
- شناسایی چالش های آموزش فنی و حرفه ای
- مقایسه فرهنگ های آموزشی و مدیریت سیستم های آموزشی
- تعیین چارچوبی برای آموزش مبتنی بر شایستگی و ارزیابی صلاحیت ها
- یادگیری مبتنی بر کار، تطابق مهارت ها و کارآموزی
- توسعه حرفه ای معلمان و مربیان